Street smart

Iau zilele trecute un taxi si dupa ce ii explic aluia unde sa ma duca ma intreaba negroteiul daca is roman. Ii spun ca da si il intreb cum de a facut diferenta, ca majoritatea care aud accentul spun ca sunt rus. Si mia explicat ala, prima data in 3 ani cand aud asa ceva, cu toate ca mi se pare foarte logic, mi-a spus ca nu e vorba de accent ci de felul in care vorbesc. Ca el e prieten cu un roman, Bobi de la pec si eu vorbesc ca el. Mi s-a parut interesnata treaba si i-am zis ca de acum incolo  o sa fiu atent la felul cum vorbesc unii si altii, nu doar la accent. Insa el mi-a replicat ca nu e chiar asa treaba, ca trebuie sa fii „street smart” ca sa iti dai seama de asta, ca el avand de-a face cu lume multa asa isi face banii. Adica el asa isi castiga bacsisul iar apoi il pierde spunandu-mi nu is street smart, ca is doar un prost de pe strada, probabil.

Ce am observat, legat de oameni cu accent, in locurile unde e zgomot, deexemplu in bar cu muzica tare, cand auzi persoana vorbind dar nu intelegi ce zice, daca e rus ai imrepsia ca vorbeste ruseste, daca e asiatic in chineza, arab in limba lor si tot asa, chiar daca ei vorbesc in engleza.

Lasă un răspuns

