New York, primele impresii

New York – impresii

Nu stiu cum sa spunca sa nu se creada ca is vreun hater sau ceva:d dar New york-ul ca oras nu m-a impresionat. Nu zic de obiectivele turistice, adica e frumos ca te sui pe Empire State sau pe Top of the Rock si te uit in jos sau statuia libertatii etc. Vorbesc de oras in sine, cand il iei la picior, cum am facut eu de am avut si zile cu cate 7 ore de mers pe jos.

Sa incep cu partile bune.

Pe cer e frumos, avioanele trec mai des ca autobuzele, nu cred ca trece mai mult de 1 minut fara sa fie un avion pe cer. Asta pe langa elicoptere care is si alea destule. uneori sunt si chestii mai exotice ca cele din poze: CIMG9587

in asta erau chiar 2 hidroavioane pe cer cam in acleasi loc dar nu am apucat sa le pozez

CIMG0141

Pe apa e frumos, vezi tot felul de barci, corabii si  hidroavione

CIMG9654

Acum sa trecem la chestiile mai problematice, pe uscat. Foarte frumos, cladiri inalte etc, bancul ala e adevarat, eu ca roman mai intai am zis “mi-ash phula ca inalte mai is” apoi am zis ca frumos si apoi ce tehnologie superioara

CIMG9917

Multe biciclete pe aici, foarte frumos, multe legate cu cate un lant gros, lant cu care proprietari umbla la gat atunci cand baga la pedala. Lanta ca cel din poza :

CIMG9536

In urmatoare poza stil clasic de legat bicla aici, in general isi iau shaua cu ei, unii si roata din fata, abia astept sa umblu cu shaua si roata din fata cand intru la mall sa bag chinezarie:

CIMG9540

Am vazut multe sezuturi de bicla care arata ca cel din poza urmatoare sau mai rau. Sau cu ghidoanele ruginite, sa cu jantele ruginite am avzut una ieri cu pinioanele toate ruginite complet:

CIMG0137

asta de sus inca arata bine. Oricum, solutia vazuta la multe bicle este urmatoare:

CIMG0138

ok, gata cu biclele, cu toate ca mai era de spus, poate fac un post special. Deci printre cele mai mirari au fost masinile, cred ca nu exagerez cand spun ca jumatate din ele au tabla indoita sau zgariata sau bara busita sau zgariata sau is date cu grafitii si mai stiu eu ce:

iaca ceva normal pe aici : aici era o poza cu o masina zgariata si indoita:)  in spatele ei unu care isi protejeaza masina, din nou ceva des intalnit, un cauciuc de protectie  pus pe bara din spate CIMG9563

cam un sfert/o treime din dube sau camioanele de transport arata in felul urmator sau chiar mai rau, a se observa ca e si vopsita si busita:

CIMG9825

Strazile..bag niste poze, nu e peste tot asa insa nici nu is chiar exceptii imaginile:

CIMG0119 CIMG0111 CIMG0139

De pe trotuar, ca pieton, paca esti intr-un oras provincie, cu trotuare vechi si neingrijite. Gunoaie, aspect aiurea..totusi mirosuri nu am simtit.

CIMG0116

CIMG9442

a se observa ca si duba asta e zgariata pe aripa in fata:d

fastfood-urile is naspa, au un aer neingrijit, nu neaparat murdare dar aiurea, iar la Mcdonalds pana si sevirea e sub orice critica. Buticurile “de la coltul strazii” arata aiurea, nu iti vine sa cumperi din ele. Magazinele de haine de exemplu, chiar si marci faimoase cu reclama la tv cand intri inauntru parca esti in romania la second hand.

Oamenii sunt totusi relaxati.  In Romania cu gropile de aici cati nervi s-ar consuma, cate injuraturi cate etc. Sau cu functionarii de aici, pai astia se misca in reluarea reluarilor cu incetinitoru; cred ca s-ar lasa cu sange, cu atac de inima in Romania.

Sa nu uit, despre metroul de aici am auzit multe chestii negative. Mie mi s-a parut ok, in acelasi stil de vechi, insa functionabil si imi place mult de tot cum e gandit.

La aeroport cand am ajuns cam mare mizeria..fara nici un termen de comparatie cu cel din Frankfurt unde am facut escala. Acolo am simtit ca am iesit din tara, cand am ajuns pe JFk parca m-am intors inapoi:d New Yorku asta e un fel de Bucuresti mai mare.

5 gânduri despre „New York, primele impresii

    • articolul e scris in iunie 2010, la o luna de la aterizarea mea in America. am avut alt blog inainte, asemanator cu asta la nume si infatisare, l-am pierdut insa l-am regasit acum si am inceput sa re-public articolele vechi.

Lasă un răspuns

