Cu corectitudinea politica

Pe aici e la moda corectitudinea politica. Nu suna chiar rau, egalitate de drepturi, sa nu jignesti/deranjezi  pe altii cu libertatea ta , e ok. Insa am impresia ca unii o fac doar ca sa para mai inteligenti, mai destupati la minte, nu stiu de unde li se trage.

De exemplu, un mascul american ce il cunosc, e mare sustinator al drepturilor femeilor. Mi-a explicat ca sunt platite mai putin decat barbatii, ca nu stiu ce procent au fost abuzate si inca niste chestii care arata ca femeile sunt asuprite. In acelasi timp, el sustine ca e rolul femeilor sa faca curatenie in casa, nu de alta, dar ele sunt mai pricepute decat barbatii la asa ceva. Lucru care ar putea fi adevarat, ca doar au antrenament de vreo cateva sute de ani, insa credeam ca exact asta e ideea, sa aiba egalitate de sanse si de alegeri.  El totusi se crede un mare feminist. Cred ca acasa il bate nevasta cu matura si el nu stie de ce.

Mai e cu rasismul. Am unul care se crede mexican, pentru ca bunicii lui au venit in America prin anii ’30. El are pielea de un alb imaculat, nici el nici parintii lui nu vorbesc limba mexicana, la comportament el e „standard american” si totusi, dupa el, albii sunt capul relelor. E ciudat sa explic, nu ii uraste, el e un om bun la suflet, saritor de felul lui, l-am vazut ajutand lume fara sa bage de seama culoarea pileii. Cand insa e voba de politica, de cine e la putere si mai stiu eu ce , e tare suparat pe „albi”. Mai ales cu puterea, insista el ca albii is la putere. Dupa un timp petrecut cu el  am fost chiar socat sa aflu ca primarul orasului e negru(cand i-am atras atentia mi-a zis ca nu se pune, ca de fapt is interese financiare in spate!!). Si in general, mai ales la inceput,  mi-a fost foarte greu sa vorbesc cu el chestii legate de rasism. De fapt nud e rasism, pur si simplu trebuia sa fiu foarte atent daca spun cuvantul „black”, chiar daca discutia nu era legata de rasa. A facut parte din nu stiu ce comisie impotriva discriminarii  si de integrare. Cred ca acolo ar fi periculos, daca prinde o functie cu ceva putere, altfel el e om bun dar cam pe langa.

Mi-am dat eu seama ca e greu cu el, si cu altii dupa, cand am fost cu el la un magazin. De fapt, el conducea, i-am spus opreste un pic la magazinul asta sa cumpar ceva(cola mexicana, ca stiam ca acolo au, nu se gaseste peste tot). El zice „aaa, magazinul asta e scump, e doar pentru albi”. Merg inauntru, el ma asteapta in parcare, 2 minute mai tarziu ma intorc si ii spun ca nu erau doar clienti albi, erau si negri. ” Oh my god, how can you say that?!” exclama el cu repros. I-am zis bre, nu eu am zis, tu ai zis ca is doar albi! A mai repetat o data ca cum pot sa spun asa dand din cap si apoi ne-am vazut de treburi in continuare, ca dupa cum spuneam, nu e baiat rau.

6 gânduri despre „Cu corectitudinea politica

Lasă un răspuns

