10 diferente intre America si Romania

Desigur sunt si alte diferente, chiar mai importante. Despre unele am ales sa nu scriu, altele poate nu le-am observat,  deocamdata aceasta este lista mea:

1. Nu sunt caini maidanezi pe strazi, nici pisici.  As zice ca  vezi cate un caine pe an(pierdut, nu maidanez) si cate o pisica pe luna, nici asta maidaneza, asta e media mea.  Uneori cand vorbesc la telefon/internet cu Romania aud cainii latrand si ma bucur, imi face placere. In schimb, aici e plin de veverite, in parcuri, printre blocuri, peste tot. Porumbeii parca nu sunt asa speriosi ca aia din Romania.

2.  Sunt multe terenuri unde se pot practica sporturi, baseball, fotbal(fotbalul european), baschet. Se organizeaza competitii intre scoli, dupa cum spuneam in alt post fotbalul american intre este televizata, cea intre facultati nu numai ca e la televizor dar esti si foarte populara si umple stadioanele.

3. Majoritatea masinilor sunt vopsite in nuante sobre. Albe, negru, gri predomina  si cate un albastru, rosu, verde in nuante inchise,  sobre. Americani si romani se uita ciudat la mine cand spun asta, ca ce imi pasa mie de culoarea masinilor, nu imi pasa neaparat, e o observatie si atat.

4. Zambetul fals al americanilor e o chestie de care se plang multi romani. Unii cica prefera zambetul fals decat privirea plina de ura din Romania. In primul rand exagereaza cu ura din Romania. Oricum, nu inteleg ce is asa deranjati. Mie mi se pare ca sunt doar mai dezinvolti, au o atitudine pozitiva. Asa fac ei cand intra cineva in magazin sau cand intalnesc o persoana noua,  si zambesc. E doar un gest, e adevarat ca  nu inseamna mare lucru, nu inseamna ca is prietenii tai sau ca te iubesc, insa pana la a fi deranjat de falsitate e cale lunga.

5. Se foloseste mai putin parfum/spray/deodorant. Cel putin asa am eu impresia, dar cand trec pe cineva si simt parfum mi se pare deosebit ca nu se intampla des. Cred ca merg pe ideea mai putin parfum si spalat mai des. Ca acum nu imi aduc aminte cand am intalnit pe cineva sa miroasa urat.

6. Cumparaturile pot fi returnate foarte usor, fara intrebari sau alte probleme, cam in 99% din cazuri. Mai putin lenjeria intima, insa altfel am returnat si banane la care nici nu mai aveam chitanta. Coletele de la cumparaturi online au inauntru adresa de retur  printata pe hartie din aia de se lipeste. Cu toate ca exista, sunt foarte rare cazurile in care ti se refuza marfa inapoi.

7. Ajuta foarte mult cand iti cauti de lucru sa cunosti lume. Firmele prefera  recomandarile actualilor angajati. Nu e obligatoriu sa stii pe cineva, insa in functie de angajator, sansele se pot schimba considerabil.  Cum vad eu treaba asta, daca te-a recomandat cineva ti se ofera sansa sa demonstrezi practic ca poti face treaba, altfel trebuie tu sa demonstrezi inainte, in timpul interviului adica,  ca esti capabil si aici depinde de cum stii sa te vinzi, de experienta etc.  Dupa ce esti angajat nu mai conteaza mult prietenul cui ai fost, totul depinde de efortul si seriozitatea de care dai dovada, a nu se compara cu „pila” romaneasca.

8. Mai toate locuintele au dulapuri gata facute din constructie. Usi de lemn si pereti de jur imprejur. De la blocurile construite in anii ’40 pana la casele noi toate au asa ceva. In mare e ok, macar nu mai dai banii pe dulap, insa mi se pare cam comunist sa nu alegi unde iti asezi dulapul in propria casa.

9. Lucrul manual, aici ma refer la haine modificate, bijuterii, decoratii prin casa si alte chestii care nu imi trec prin cap acum  sunt privite cu admiratie. Esti cel putin la fel de cool, poate mai mult chiar,  daca porti ceva facut de tine ca si cand ai purta ceva de firma. Desigur, sunt si consumatori de branduri, insa idea e ca lucrul manual e apreciat.

10. Nu se fumeaza in baruri, restaurante, sau orice alt spatiu public ce nu e in aer liber, exceptie facand cele care sunt special pentru fumat. Era vorba sa interzica si fumatul in parcuri, eu nu fumez asa ca nu stiu exact. Sa le interzica de tot din partea mea, nu ma deranjeaza fumul dar ma deranjeaza atitudinea fumatorilor care au impresia ca e ok sa afume lumea.

 

 

2 gânduri despre „10 diferente intre America si Romania

  1. Din fericire, zic eu, si in Romania din ce in ce mai multe magazine accepta marfa inapoi fara sa te mai ” interogheze” da de ce vrei sa returnezi! La celelalte capitole, mai avem de lucru, poate exceptie fumatul permis in spatiile special destinate, dulapurile si lucrul manual. Deocamdata inca ne place sa cumparam mobila de la Ikea si apoi sa stam o jumatate de zi pina ne dam seama cum se monteaza!

    • acum 7 ani am luat de la Carrefour un aparat de ras care trebuia sa vina cu 3 lame de ras(Gillette, ultima tehnologie) si cand am ajuns acasa era doar batul nici o lama, m-am intors si mi-au dat banii inapoi fara comentarii.
      si pe aici se cumpara ikea dar cu un dulap in minus:)

Lasă un răspuns

