Unde imi e sosul?

Vorbeam cu cineva de diferentele de mentalitate dintre romani si alte neamuri si mi-am adus aminte de o faza cu filipinezul care vietuieste in casa cu mine.

Filipinezul meu isi manca pranzul si il vad ca stoarce ultimele ramasite dintr-o sticla de ceva sos iute. Vazand eu ca nu ii ajunge, scot sticla mea de sos iute abia inceputa din frigider, ii dau sa isi puna cat vrea si ii spun ca daca mai are nevoie vreodata, sosul e acolo, ii si arat unde pe usa frigiderului.

Acum, in capul meu, ideea era ca el a doua zi merge si isi cumpara alt sos, insa asa daca ramane vreodata intamplator fara sos poate sa ia de la mine. Nu m-am asteptat ca peste 3, maxim 4 zile, sa nu mai gasesc sticla de sos cand am vrut sa mananc (eu bag sos iute mai rar, nu il mai folosisem de cand i-am zis lui). L-am intrebat pe filipinez unde imi e sosul, ca era si el acolo prezent. Mi-a raspuns ca l-a mancat, insa  pe un ton atat de natural incat mi-am dat seama ca eu am fost de vina, ca i-am spus sa ia cand are nevoie si a avut nevoie, ca lui ii place mult sosul iute.

Ca sa nu fie neintelegeri, filipinezul e un om cu bun simt, nu ar lua din lucrurile altuia de capul lui. Nu s-ar fi atins de mancarea mea daca nu ii spuneam. Trebuie doar sa specific exact cand mai fac din astea, ca ma trezesc ca cine stie ce ii trece prin cap ca as fi zis eu. Sper ca a fost chestie de mentalitate/educatie  si nu mi-am pierdut eu abilitatea de a comunica.

Un gând despre „Unde imi e sosul?

Lasă un răspuns

