De unde cred americanii ca vin imigrantii?

Habar nu au, ii iau pe imigranti de-a gata, nu isi bat ei capul. Sigur nu toti sunt asa, vorbesc acum de cei cativa pe care i-am cunoscut eu si ma gandesc ca or mai  fi si altii la fel.

Prima oara cand mi s-a parut ceva suspect. acum cateva luni,  ma uitam la tv cu un american la o emisiune despre un „undocumented immigrant”, ca nu e frumos sa spui ilegal ca ii poti jigni. L-am vazut pe american cu ochii in lacrimi, la propriu, ascultandu-i povestea aluia. Era o poveste trista, e adevarat, in special pe plan familial, dar omul asa fara acte cum era a avut parte de educatie aleasa si avea o cariera frumoasa(in America, bineinteles), dupa mine era aproape o poveste de succes, nu stiam de ce plange al meu. Americanul meu avea o poveste de viata aproape la fel de trista insa nu si cariera de succes si nici nu si-a permis sa mearga la facultate. Am incercat sa ii atrag atentia asupra acestui aspect, sa ii spun ca ala de la tv e boier fata de cei mai multi ilegali care sunt exploatati la greu si lucreaza doar slujbe grele si mizere, nu am avut cu cine. Si mi-a mai zis ca se gandeste ca asa a patit si bunicul lui cand a venit in America, asta fiind acum 100 de ani, timp in care s-a schimbat si situatia si legile si tot insa pentru el tot una era.

Acum a inceput campania electorala aici si unul din subiectele de baza sunt imigrantii. Am doi americani, altii fata de plangaciosul de mai sus, care urmaresc emisuni politice cu religiozitate asa.  Nici nu stiu ce mi-a venit, ca i-am intrebat de unde cred ei ca vin imigrantii, cum stiu ei ca e procesul de imigrare legal? Au tacut amandoi si nu au stiu sa raspunda, a trebuit sa ii „duc eu de mana” sa le spun de casatorie, de intregirea familiei etc..da, auzisera ei de astea insa nu le era clar exact ce si cum. De loteria vizelor iar am observat ca in general americanii nu au auzit.

Mi se pare putin ciudat ca intr-o tara unde sunt imigranti la tot pasul si asa  au fost dintotdeauna, americanii sa fie atat de pe langa subiect, sa isi ia informatiile strict de la tv unde e cam praf in ochi, ca se discuta problema de zeci de ani cred si nu s-a ajuns la o concluzie.

Din nou spun, probabil nu sunt toti la fel si de altfel mie imi place de americani, ii consider doar naivi la unele faze si ma mir.

4 gânduri despre „De unde cred americanii ca vin imigrantii?

    • ciudat da, tare imi e ca unii nu stiu, in timp ce alti americani stiu exact care e treaba cu emigrantii si la ce folosesc ei:) , poate mai bine decat emigrantii. nu e cale de mijloc se pare, ori habar nu au ori is experti.

Lasă un răspuns

