Americanii si originile lor

Il cheama Schwartz si e mandru de originile lui germane si un procent mai mic irlandeze. Nu stie nici un cuvant in germana, poate l-a influentat partea irlandeza mai mult, ca a baut la greu la viata lui.

Multi americani is foarte constienti strabunii lor. Cu mandrie iti spun cat la suta sunt suedezi si cat la suta britanici sau fiecare cu neamul lui. Aici insa se opresc de multe ori cunostinele lor legate de popoarele din care se trag, de limba nici nu mai spun ca nu stiu o iota. Am cunoscut unul care se dadea mandru mexican, parintii lui venisera din Mexic in America, insa el habar nu avea spaniola si acum ca ma gandesc nici nu semana a mexican.

Acum ceva timp a venit unul cu o livrare la usa, m-a intrebat daca sunt rus. Acum eu cu intrebarea asta is obisnuit, insa abia dupa ce vorbesc, asta insa vazuse  numele Calinescu si a banuit ca sunt rus. Ca a zis ca el e rus. I-am spus spasiba pentru colet s-a uitat stramb la mine, nu stia ce spun. Ca el e rus dar nu cunoaste limba, e venit de mic aici. A stiut totusi „dasfidania”(nu am idee cum se scrie).

Alta data cumparam ceva, vanzatorul nu stiu ce ma intreaba si ii spun de vremea de afara. Imi raspunde ca in tara lui, Filipine, acum e anotimpul ploios. Eu cand am auzit ca e filipinez i-am zis de pula, ca asa fac cand prind vreun filipinez. Cu accent pe a, in filipineza inseamna rosu/rosie. Iar l-am blocat, ca el nu stia limba filipineza..

Si as mai avea exemple asemanatoare. Imi place de ei ca sunt constienti de originile lor, m-as fi asteptat totusi sa stie macar un cuvant din limbile respective sau ceva, orice informatie in plus despre tarile respective(adevarat, ultimul stia ca e sezonul ploios).

Acum realizez ca si eu am un oarecare procent de bulgar in mine, stra-stra-strabunica a fost bulgaroaica. In princpiu stiu unde e Bulgaria si cam atat. A, si ziceau aia la desene animate „lecanoshti de tza!?”. Dar eu nu ma recomanda cu origini  bulgare, poate ar trebui sa incep, sa fiu mai interesant.

5 gânduri despre „Americanii si originile lor

  1. sa calinescule ca ar trebui sa amintesti de partea ta bulgara.ai vazut ca da bine,si daca stau bine si ma gandesc era si un element propice socializari.asa ca….eu cred ca multi si inventeaza ca e cool, isi aleg ei o tara si dupa o dezvolta sau, povestesc cu tine, te prezinti , inteleg ca esti emigrant, te intreaba de unde, tu le zici tara X si culmea ca fix din X-land au ei bunici sau ceva neam.so….da-i batae ca nu pierzi nimic 😉

    • da, am si uitat de cei care au avut bunici romani insa mai mult de atat nu au idee. oricum, strabuna mea bulgaroaica era ceva baroneasa,ducesa nu mai stiu exact insa cu sange albastru, ii sparg pe toti.

Lasă un răspuns

